Міжрегіональний онлайн-семінар «Створюємо дієву внутрішню систему забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти» відбувся 11 листопада 2021 року.
Організували захід територіальні управління Державної служби якості освіти у Кіровоградській та Черкаській області.
До участі запросили Сергія ПОСТЕРНАКА - начальника відділу роботи із закладами професійно-технічної освіти Державної служби якості освіти України, керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, методичних центрів.
Учасники розглянули питання нормативно-правової бази та алгоритму формування системи забезпечення якості освіти у закладах.
Обговорили апробацію процедури, методики та інструментарію зовнішнього оцінювання освітнього й управлінського процесів, що наразі триває у пілотних закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
Зазначимо, що в апробації беруть участь три заклади профосвіти в Україні, серед них і Центральноукраїнське вище професійне училище імені Миколи Федоровського.
Директорка закладу Оксана Яценко поділилася своїми враженнями та думками з колегами. Вона зазначила, що участь у пілотному проєкті – це можливість отримати новий та корисний досвід, побачити на практиці, як відбувається зовнішнє оцінювання закладу, оскільки саме його результат допоможе визначити подальшу діяльність закладу, спланувати роботу, напрацювати шляхи удосконалення та стратегію розвитку.
На основі даних, що отримають в ході апробації, буде вдосконалено інструментарій та методику зовнішнього оцінювання. Саме ці напрацювання стануть основою інституційного аудиту закладів профосвіти, який вже сьогодні закладається в межах змін до законодавства у галузі професійної (професійно-технічної) освіти.
Проведення інституційних аудитів у закладах профосвіти дасть змогу незалежним експертам сформувати ґрунтовні та об’єктивні висновки і рекомендації щодо вдосконалення діяльності як для керівництва, так і для засновників.
Лілія СИНЧУК – начальниця управління Державної служби якості освіти у Кіровоградській області наголосила, що важливо мати спільні підходи до освітніх і управлінських процесів задля розбудова якісної професійної освіти, формування системи забезпечення якості освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти.
Під час зустрічі домовилися про взаємодію, перспективи співпраці, проведення спільних заходів для педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної)освіти.
Сергій ПОСТЕРНАК підкреслив, що функціонування дієвої системи забезпечення якості освіти залежить від об’єднання зусиль всіх учасників освітнього процесу і першочерговим завданням професійно-технічної освіти є спроможність задовільнити потреби здобувачів освіти та запити роботодавців.