Вітаємо своїх партнерів з РА «РІКМЕДІА» з професійним святом — Днем працівників реклами!

ЩО ЦЕ ЗА ДЕНЬ?

Реклама оточує нас всюди. Ми вже не уявляємо телебачення, радіо, соціальні мережі, газети, журнали без реклами. Іноді вона набридає та дратує, а іноді допомагає в пошуках потрібного товару.

Щорічно 23 жовтня в Україні та в інших країнах пострадянського простору відзначається професійне свято тих, хто має відношення до створення та розміщення реклами — день рекламіста. Це свято відносно молоде, воно існує з 1994 року.

Рекламісти — це завжди креативні та натхненні люди, здатні створити з нічого геніальну ідею. До святкування в цей день також приєднуються працівники споріднених з рекламою областей — маркетологи, дизайнери, промоутери, копірайтери, бренд-менеджери.

ЯК ВИНИКЛА ІДЕЯ ВІДЗНАЧАТИ ДЕНЬ РЕКЛАМІСТА (ДЕНЬ ПРАЦІВНИКІВ РЕКЛАМИ)?

Реклама як явище існує з найдавніших часів. На єгипетських папірусах знайдено оголошення про продаж рабів. В період античності, у Давньому Римі та в Давній Греції, переважали усні варіанти рекламних текстів. Це було зумовлено невеликою кількістю людей, які вміли читати і високою вартістю папірусу та пергаменту.

Вербальною рекламою того часу можна вважати заклики ринкових торговців, що вихваляли свій товар, урочисті промови ораторів на честь правителів та полководців. Також усно передавалися відомості про тих чи інших ремісників, купців та політичних діячів.

У середньовіччі реклама стає більш удосконаленою. Великого значення набувають міські глашатаї та слуги лицарів — герольди. З’являється професія закликальника, обов’язком якого є привертати покупців до торгових яток, шинків, майстерень ремісників.

Поява друкованих книг призвела до змін у формі реклами і створила передумови виникнення нових жанрів. З’явилися друковані прейскуранти та каталоги. Змінився спосіб виготовлення афіш та вивісок — їх стали друкувати.

XIX та XX століття пройшли під знаком технічного прогресу. Фотографія, кінематограф та радіо змінили звичні форми реклами, зробили її різноманітною, а головне — масовою, доступною одночасно великій кількості людей. До реклами залучаються всі можливі види мистецтва.

Важливе значення саме в ці часи здобуває жанр плакату. Рекламна діяльність набуває творчого характеру. Розвиваються інформаційні агенції, які поступово перетворюються в рекламні агенції сучасного типу. Проводяться перші масові рекламні кампанії, організовуються промислові виставки, багато з яких стають міжнародними. Вручення нагород за якість товарів на таких виставках стає ефективним рекламним засобом для виробників.

В Україні за радянських часів реклами майже не існувало. Стрімкий ріст ця галузь розпочала відтоді, як наша країна здобула незалежність. Початком розвитку рекламного бізнесу в Україні можна вважати прийняття в 1996 році Закону «Про рекламу».

З тих пір реклама пішла далеко вперед та стала цілою галуззю, яка об’єднує різних спеціалістів. Існує декілька видів реклами відносно місця, способу розміщення та мети. В першу чергу, це комерційна реклама, спрямована на продаж товарів та послуг. Політична реклама, в тому числі передвиборча, має на меті отримання голосів виборців. Є також соціальна реклама, яка покликана привертати увагу до благодійності та інших корисних для суспільства справ. Доволі специфічними видами реклами є антиреклама, що дискредитує певних політиків, виробників або товари, і контрреклама, яка спростовує недобросовісну рекламу.

ДЕНЬ РЕКЛАМІСТА (ДЕНЬ ПРАЦІВНИКІВ РЕКЛАМИ) В ІСТОРІЇ:

  • 1612. У Франції в журналі «General d’Affiches» надруковано перше рекламне оголошення.
  • 1841. У Філадельфії (США) з’явилася перша приватна рекламна агенція.
  • 1876. Пройшла перша державна рекламна кампанія. Уряд Великобританії провів масову рекламну кампанію щодо переваг державних заощаджень та страхування життя. Тоді було надруковано мільйон рекламних листівок.
  • 1920. 2 листопада. У США вперше прозвучала реклама на радіо. Період з 1921 по 1940 роки у світі вважається піком популярності радіореклами.
  • 1941. 1 липня. Перший рекламний ролик на телебаченні. Телекомпанія Нью-Йорка перервала трансляцію бейсбольного матчу 20-секундною рекламою годинника. Вартість першої в світі телереклами склала 9 доларів.
  • 2006. З’явилася перша реклама, вмонтована у відеоконтент на Youtube.

ЯК ВІДЗНАЧАТИ ДЕНЬ ПРАЦІВНИКІВ РЕКЛАМИ?

Зазвичай у цей день в рекламних агенціях України проводять корпоративи та нагороджують найкращих співробітників.

Рекламісти відзначають своє професійне свято у неформальному спілкуванні з колегами та партнерами по бізнесу. В день працівників реклами проводяться тематичні вечірки, конкурси на найкращий рекламний ролик чи найвдаліший рекламний текст. Рекламісти — люди активні, в офісах сидіти не дуже полюбляють, тож місцями їх святкування часто є ресторани та клуби. Коли ці творчі люди збираються разом, слухати їх дуже цікаво, адже вони можуть згадати чимало кумедних історій зі своєї трудової біографії. А у вмінні розповідати їм немає рівних. Тож якщо вас раптом запросять на святкування Дня рекламіста, не відмовляйтесь — отримаєте справжнє задоволення..

Існує чимало цікавих фільмів про рекламу та рекламістів, які варто подивитися. Наприклад, фільм «99 франків» — найвідоміша картина про рекламний бізнес у суспільстві споживання, знята за романом Фредеріка Бегбедера; «Сироп» — фільм про те, як створити імідж та продати себе якнайдорожче; серіал «Безумці» — про світ реклами Нью-Йорка в 60-х роках минулого століття. Хоч ми й сприймаємо кіно як розвагу, такі фільми допоможуть краще зрозуміти рекламу не просто як бізнес, а як ознаку сучасної цивілізації, особливу філософію та засіб для управління людьми.

ЧОМУ ВАЖЛИВИЙ ЦЕЙ ДЕНЬ?

На перший погляд, День працівників реклами — це день людей, робота яких допомагає нам обрати певний товар чи послугу. Але насправді в нашому сьогоденні у реклами є й набагато цікавіші функції.

1. Реклама сприяє прагненню людей до вищого рівня життя — якісної їжі, комфортного відпочинку, кращих житлових умов.

2. Презентуючи найсучасніші побутові прилади, реклама пропагує науково-технічні досягнення.

3. Завдяки рекламі вітамінних препаратів, фітнес-клубів та тренажерів, підтримці спортивних заходів люди заохочуються до здорового способу життя.

4. Реклама концентрує увагу громадськості на певних соціальних проблемах.

5. І, зрештою, реклама може бути створена на основі історичних сюжетів чи надихатися класичною музикою, тим самим знайомлячи людей з творами мистецтва.

Та й сама реклама є мистецтвом, якщо вона оригінальна, інформаційно насичена, науково обґрунтована і просто красива.

Новини компаній
17:00, 26 листопада