Під час кризи, викликаної епідемією коронавірусу, рекламна галузь у Кропивницькому опинилася в незвичайному становищі. З одного боку, вона перебуває під ударом разом з усією економікою країни. З іншого — принципово нова ситуація відкриває для підприємців зі сфери реклами нові шляхи розвитку бізнесу.
Реклама — досить чутлива сфера економіки, оскільки, під час кризи нерідко перше, на чому починають заощаджувати бізнеси — це рекламні витрати. Далі — більше: у середнього та малого бізнесу, який руйнується, особливо в таких сферах, як громадське харчування, освіта, концерти та масові заходи, туризм і перевезення, просто не залишається грошей на рекламу. Та й інші бізнеси в подібній ситуації часто ставлять на паузу свою рекламну активність — до прояснення ситуації на ринку.
За коментарем звернулися до відомого у місті громадського діяча, науковця та підприємця Олександра Рацула.
Олександре Анатолійовичу, чим сьогодні займається ваша рекламна агенція?
Ще одним нашим важливим інструментом, інформаційною платформою є головний сайт міста Кропивницького 0522.ua та офіційна сторінка й група у мережі Facebook з такою ж назвою. Ми мало не щодня стикаємося з тим, що люди отримують недостовірну інформацію, в результаті піддаються паніці, або ж ведуть себе легковажно. Ми спілкуємося з нашою аудиторією, пояснюємо незрозуміле, надаємо рекомендації як діяти в нинішній ситуації.
Що Ви очікуєте від кризи?
Скоріше за все , що п
ідхід
«
усі в онлайн
»
виглядає цілком логічним, оскільки замкнені по домівках люди кинулися в Інтернет: хто — за дозвільним проведенням часу, хто — за навчанням, а хто — і за віддаленою роботою. Статистика показує: лише під час першого тижня карантину в Україні кількість унікальних користувачів і час сеансів у Facebook, Instagram, Youtube зросли приблизно втричі
.
Водночас в онлайні швидко нарощують свою рекламну ефективність і нові канали, нові точки перетину бренду та аудиторії.
Саме зараз, коли люди зрозуміли, що їхній бізнес уже не буде колишнім, триває активний перегляд рекламних бюджетів і стратегій під нові умови. У кого ще залишилися гроші, ті готують
ся
для майбутнього післякризового зростання. За цих умов
, я впевнений,
рекламні майданчики, оператори реклами та рекламні аген
ції
також готуються до відродження ринку: знижують ціни, формують нові пакетні пропозиції, розробляють нові рекламні продукти.
Нарешті, на
мою
думку, незабаром зросте рекламна активність компаній, що працюють у тих сферах, у які люди готові інвестувати гроші на тривалий термін. Це банківські послуги, нерухомість, автомобілі, ювелірні прикраси. Популярність таких сфер завжди збільшується під час кризи навіть на тлі загального зниження платоспроможності.