«Квадратні метри» – ще не квартира.
Про це йдеться на сайті LegalHub, передає 0522.ua.
Але не всі потенційні інвестори це розуміють, а забудовники не поспішають давати роз’яснення.
У ситуацію втрутився закон.
Як можуть змінитись правила гри на інвестиційному ринку в сфері нерухомості та хто «виграє» від змін в законодавстві розбирався LegalHub разом із інвестором в регіональну та міжнародну нерухомість, засновником Spang Capital Олександром Паном.
У 2020 році набули чинності зміни до Закону «Про рекламу», який регулюватиме дії забудовників, щодо реклами «квадратних метрів». В результаті, більшість об’єктів інфраструктури, які зводяться за рахунок інвесторів, рекламувати буде досить складно.
Нововведення передбачені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва».
Президент України Володимир Зеленський підписав цей Закон ще в листопаді минулого року.
Хто рекламуватиме?
Реклама житлових та комерційних об’єктів будівництва, які плануються зводитись за рахунок інвесторів, дозволяється лише: при наявності у змовника будівництва права власності або права на оренду земельної ділянки, на якій будується рекламний об’єкт; при наявності у забудовника права (дозвільних документів) проводити будівельні роботи на конкретний рекламний об’єкт; при наявності у замовника будівництва ліцензії на зведення об’єкту, які за категорією відповідальності відносяться до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками; при умові, що залучення інвестицій для зведення об’єкту відбувається згідно Закону «Про інвестиційну діяльність».
Реклама повинна містити реквізити відповідних документів та ідентифікатор об’єкту будівництва в Єдиній державній «Е-системі» у сфері будівництва. Як відомо, закон щодо Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва вступив в силу 1 грудня 2019 року. «Зв’язали руки» забудовникам: що далі? Щодо готових об’єктів нерухомості, то тут все класично.
Є продукт – є реклама.
Якщо говорити про рекламу будівництва, як об’єкту інвестування, то закон дозволяє це лише через: фонди фінансового будівництва; фонди операцій з нерухомістю; інструменти спільного інвестування; шляхи емісії цільових облігацій підприємств. Реклама житлових будинків, які реалізовуються на ринку за іншими схемами, автоматично стає забороненою.
Таким чином, купівля квартири у «новобудові» – це інвестування грошового ресурсу у високошвидкісний фінансовий інструмент, який може принести як «плюсовий», так і «мінусовий» результат.
Вкладені гроші у «квадратні метри» повернути де-факто – не можливо.
Хто виграє?
Думка експерта Spang Capital.